sreda, 1. september 2010

MARIBORING - FESTIVAL IMPROVIZIRANE GLASBE

Dvorana Gustaf - Pekarna

22. in 23. september

- druženje
- sešni
- delavnice
- koncerti

Festival je namenjen predstavitvi domačih glasbenikov s področja eksperimentalne glasbe, 
s poudarkom na mlajši generaciji, ki bo postavljena ob bok dvema mednarodno 
uveljavljenima ustvarjalcema.

S festivalom želimo poudariti vpliv starejše generacije na razvoj novega vala
eksperimentalnih glasbenikov ter preplet posameznikov med različnimi formiranimi 
zasedbami in spodbuditi nastanek novih free form kolektivov. 
 
Tako se bo v dveh dneh festivala med druženjem, teorijo, sodelovanjem, strokovnim
mentorstvom in različnimi oblikami glasbenega izraza, poskušalo doseči nove premike in
povezave znotraj domače improvizirane ustvarjalnosti.
 
Dogajanje je razdeljeno na dva dela:
 
Prvi del: Druženje in delavnice so namenjene vsem ustvarjalcem s področja 
glasbenih umetnosti, ki jih zanima svobodna improvizacija, poslušanje, iskanje, 
ter preizkušanje najrazličnejsih načinov glasbenega izražanja.
 
Prijave zainteresiranih glasbenikov se zbirajo do 20. septembra na naslov:
 
mitja@pekarna.org
 
 
Drugi del: Koncerti
Koncertni del je razdeljen v tri sklope, v katerih se bodo predstavili nastopi zasedb, duetov 
in solo nastopov mlajše generacije ter dveh uveljavljenih posameznikov: 
Tomaža Groma in Zlatka Kaučiča. 
 
Po koncertih sledijo jam sešni udeležencev delavnic.
 
 
Delavnice:
Sreda 22. september:
Ob 16.00 - Sprejem udeležencev delavnic v Dvorani Gustaf 
Ob 18:00 - Predstavitev delavnice Raziskava in Refleksija
Predstavlja Tomaž Grom in je namenjena izključno glasbenikom
Ob 00:00 - Free jam  
 
Četrtek 23. september:
Ob 10:00 - Zajtrk 
Ob 11:00 - Posvet udeležencev delavnic
Od 12:00 - 14:00 - Impro Delavnica I. del
Ob 14:00 - Kosilo
Od 15:00 - 18:00 - Impro Delavnica II. del
Ob 00:00 - Free Jam
 
 
 
Koncertni Program:
 
Sreda 22. september:
 
Ob 20:00 - Tomaž Grom & Zlatko Kaučič 
Ob 21:00 - Irena Tomažin & Marko Karlovčec
Ob 22:00 - N’toko - Solo 

 

Četrtek 23. september:
 
Ob 19:00 - Danijel Marinič & Jaka Berger  
Ob 20:00 - Zlatko Kaučič - Solo
Ob 21:00 - BUČE 4 ( Vitja Balžalorsky, Vid Drašler, Jošt Drašler, Andrej Fon ) 
Ob 22:00 - Free Willys ( Matjaž Ferk, Grgur Savić, Bojan Krhlanko ) 
 
* Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa
 
Izhodišče festivala je predstavitev prepletenosti ustvarjalcev na področju nekonvencionalne glasbe. Prav prepletenost posameznih glasbenikov znotraj zasedb, kolektivov, projektov in orkestrov je bilo tisto, kar je rodilo idejo o festivalu, kjer bi se na enem mestu v določenem trenutku srečali glasbeniki, ki se med seboj poznajo, skupaj ustvarjajo, da bi ustvarili nekaj, kar je trenutno in zato večno. Ideja o novih povezavah, novonastalih projektih in ustvarjanju pogojev za nadaljno kreativno ustvarjanje svobodnega glasbenega izraza je rojena. Kako bo zaživela, preživela, se manifestirala je odvisno od otrok ideje.Tako se koncept Mariboringa s festivalom ne konča, ampak se bo v obliki koncertnega cikla nadaljeval skozi celotno sezono. Naj živi svobodna, iskrena in načelna ustvarjalnost. SF!

Nastopajoči:

Kontrabasist Tomaž Grom se umešča v glasbeni milje, ki izraznost črpa iz akustičnih in digitalno procesiranih zvokov. V zasedbah TILT, CPG IMPRO, GROM - MURAYAMA  in kot SOLIST  se posveča predvsem raziskovanju razširjenih tehnik igranja kontrabasa v kombinaciji z elektroniko in krmari med svobodno improviziranimi in vnaprej določenimi strukturami. Ustvaril je avtorsko glasbo za več gledaliških, plesnih in lutkovnih predstav. Je tudi umetniški direktor Zavoda Sploh, ki se ukvarja s produkcijo glasbenih in uprizoritvenih umetnosti, ter z izobraževanjem in založništvom.



Zlatko Kaučič sodi med najpomembnejše avtorje evropske sodobne improvizirane glasbe. Bobnar, tolkalec, improvizator, skladatelj in vizualni umetnik nastopa in poučuje v ZDA in v Evropi, izdal je mnogo albumov in neprestano sodeluje v multikulturnih projektih, ki vključujejo avantgardno glasbo, vizualne umetnosti, poezijo in ples. V zadnjem obdobju je v okviru šole za tolkala, nastal orkester KOMBO, ki v vlogi izvajalcev vključuje 9 mladih slovenskih glasbenikov, ki pod umetniškim vodstvom ustvarjajo avtorsko glasbo iz področja jazza in etna ter z dobršno mero improvizacije.



Marko Karlovčec je glasbenik (saksofon, no-input effect units, mixer, kitara), čigar delovanje zaznamuje raziskovanje zapuščine free-jazza, noisa, hardcora, zgodovinskih avantgard in sodobne improvizacije.Zainteresirana javnost, ga je spoznala v projektu Radical Improvisation Duet z Jako Bergerjem. Trenutno deluje v duetu s priznano pevko, plesalko in igralko Ireno Tomažin in z izrednim vokalistom/freestylerjem/elektronikom N’tokom.

Irena Tomažin je vsestranska umetnica, plesalka sodobnega plesa, igralka, performerka in glasbenica. Njen glas je telesen, vzpenja se, plete in pada skozi telesna občutja, premike, čustva, razpoloženja, slišati ga je v gibanju njenega telesa in v scenskem prostoru. Eksperimentalna širina njenega glasu je materialna, saj je povsem odvisna od njene navzočnosti na odru, izvajalske moči in intenzivnosti uprizarjanja.

Jaka Berger je rojen v Novem mestu in deluje na različnih glasbenih in prostorskih področjih, svoje samostojno delo pa predstavlja pod imenom Brgs time. Med drugim je član novomeške skupine Od Franclna možgani, laške zasedbe Strojmachine, dueta Jakaundkikiundkikiundjaka, in v zadnjem času koncertno aktivnega Mariborsko-Slovenjgraškega kolektiva Sportbilly Krši Embargo, ki jih lahko spremljate na letošnji izdaji Klubskega Maratona Radia Študent. Bobnar, ki je sodeloval z mnogimi glasbeniki svetovnega formata, se v svojem ustvarjanju uspešno odmika od konvecionalnega pristopa glasbi in vedno znova preseneča z domiselnostjo in inovativnostjo pri nastajanju zvočnih podob, pri katerih sodeluje kot avtor.

Miha Blažič - N' Toko sodi med izzivalnejše domače glasbene avtorje. Odlikujejo ga odprtost, antizvezdništvo, kulturni aktivizem in sodelovanja v najrazličnejših glasbenih praksah od drum'n'bassa do improvizacije. Tokrat bo predstavil zvočne manipulacije, ki so nastale v šest mesečnem ustvarjanju na Japonskem.Po vrnitvi iz pol letnega ustvarjanja in nastopanja v Tokiu, je  napovedal izid kar treh albumov na Japonskem. Ob solističnem bosta izšli še plošča s tolkalcem Seijirom Murayamo in japonskega projekta Trinitron ob teh naj bi še letos izšel domači solo album, na katerem naj bi N'Toko združil delovanje doma, na Japonskem in v Evropi.

Danijel Marinič je svet harmonike spoznaval v niži glasbeni šoli na Ptuju (uč.Mihaela Babič) in z workshopi pri Simone Zanchiniju,  trenutno aktivni član zasedb Sportbilly Krši Embargo, Saltana in Samsonn.


Buče 4 je projekt štirih glasbenih ustvarjalcev. 3/4 projekta sestavlja naveza Balžalorsky-Drašler-Drašler, tokrat pa se jim je pridružil še Andrej Fon. Rezultat, ki je nastal v ustvarjalnem koncu tedna, v hiši na Kozjanskem, je bil prvič predstavljen lokalnemu občinstvu v Klubu Metulj v Bistrici ob Sotli na začetku meseca, rezultat je nov zagon za nadaljna raziskovanja na področju improvizacije.


Vid Drašler je zaključil štiri letno glasbeno izobraževanje pri svetovno priznanem slovenskem bobnarju, Zlatku Kaučiču. Deluje v več zasedbah različnih glasbenih zvrsti. Zanima ga širok glasbeni spekter, saj zajema zvrsti od rocka, prek jazza do svobodne improvizacije. Poleg mnogih projektov član orkestra Kombo in zasedbe Zmajev Rep, ki je pri založbi Radia Študent letos izdala novo ploščo Sestop, ki jo mariborsko občinstvo že dobro pozna.

Jošt Drašler prihaja iz Bistrice ob Sotli, kjer še vedno deluje v matičnih skupinah Zmajev Rep in Malik, ki je tik pred izidom nove plošče. Basist, ki je svoje znanje nadgrajeval na deželnem konzervatoriju v Celovcu. Studijski in koncertni glasbenik mnogih uveljavljenih zasedb, orkestra Kombo, v zadnjem obdobju pa skupaj z bratom Vidom, član različnih projektov, ki se lotevajo svobodnega impro pristopanja k ustvarjanju glasbe.

Vitja Balžalorsky se je rodil v glasbeno družino leta 1986. Z vstopom v osnovno šolo je začel igrati violino, vendar je po šestih letih presedlal na kitaro in začel pisati glasbo. Trenutno dela na različnih jazz, free jazz, experimental, fusion projektih in hkrati tudi komponira klasično glasbo. Pri igranju inštrumenta je fokusiran na svobodno improviziranje ter na raziskovanje, razvijanje lastnega zvoka in karakterja.

Andrej Fon je pred dvajsetimi leti začel s klarinetom ter nadaljeval s kitaro, petjem, saksofoni in drugimi zvočili. Je član improvizatorskega kolektiva Kraški solisti, ki je lani za založbo Radia Študent izdala prvenec Ustanove sreče. Izdeluje najrazličnejše glasbene inštrumente, ter je dejaven tudi na likovnem in literarnem področju.


Zasedba Free Willys igra »novodobno glasbo« vendar ne pozablja na tradicijo.Znotraj njihove glasbe je moč slišati veliko svežih pristopov v improvizaciji in aranžmajih.Kot nenavadna kombinacija inštrumentov: saksofon, električna kitara in bobni, se vedno znajdejo pred težkimi izzivi. Vlogo basista nadomeščajo poliritmični vložki bobnarja, ponavljajoče se melodije kitarista, surova energija saksofonista in velika mera improvizacije.

MARIBORING je odgovor undergrounda na problematiko, ki se ob pripravi projekta evropska prestolnica kulture ves čas pojavlja: netransparentnost, nevključevanje, stalno pozabljanje in manko zgodovinskega spomina; vse omenjeno je v primeru Maribora simptomatično za praktično vse javne projekte. Mariboring je zato odgovor scene in tematizira privilegiranost določene kulturne produkcije ter ponuja kreativni premislek o samoumevnostih na eni strani in kulturnih politikah na drugi; slednje so za projekt evropske prestolnice kulture bistvene.

MARIBORING je obenem odgovor na neverjetno visoko (do)financiranje Festivala Maribor pred dvema letoma, ki v nobenem kriteriju (ne izvedbenem, ne umetniškem, ne glede obiskanosti ali gospodarske vrednosti) ni primerljiv z ostalim financiranjem kulture in umetnosti v Mariboru. Če Festival Maribor poudarja svojo zavezanost h klasični glasbi, Festival Mariboring tematizira 'klasičnost' in 'klasiko' v glasbi, njen družbeni moment in ideološko podstat, ki se navezuje na prevladujočo neoliberalno perspektivo skozi prežitke poznega fevdalizma.

MARIBORING je serija mesečnih koncertnih dogodkov, ki se bodo stekli v jesenski Festival Mariboring. Odloča se za kreativne in nadžanrske godbe, ki kombinirajo tradicijo in sodobnost ter se sprehajajo med svobodno improvizirano glasbo in elektroniko. Poseben poudarek je na predstavljanju domače napredne godbe, pri čemer gre za kombiniranje koncertov in jamsešnov ter adhoc sodelovanj.

MARIBORING ima za cilj vzpostaviti referenčen festival, ki bo tematiziral sodobno avant godbo (predavanja, predstavitve, diskusije, delavnice, sešni, koncerti…) in Maribor postavil ob bok  referenčnemu modelu 'free' festivala, ki omogoča preplet zvočnega in družbenega. Obenem želi v javnosti (predvsem s pomočjo Mariborskega radia Študent) popularizirati tovrstno glasbo, jo narediti vidno, vsakdanjo, prisotno; širiti kulturne kompetence, ki so pomembne za sprejemanje in uživanje v tovrstnem glasbenem izrazu. Obenem želimo opozoriti na zgodovinsko kontinuiteto naprednih godb (tako lokalno kot globalno) ter predvsem prebiti bariero nekreativnega, generičnega in industrijskega pristopa, ki ga kot samoumevnost in neprevprašljivost  promovirajo komercialne radijske postaje, v nekoliko manjši meri pa tudi javna radiotelevizija.

MARIBORING tako združuje avant godbo z družbeno aktualnostjo in ji daje (vrača?) pomen v mestu in okolici. Obenem pa širi možnosti novih sodelovanj med glasbeniki in zainteresiranimi javnostmi.